Gå till innehåll

Murphy


judas

Rekommenderade inlägg

Jag önskar att jag kunde skylla på Murphy, men det kan jag inte.

Just nu står en avfuktningsfläkt i mitt kök.

Igår glömde jag bort att jag körde på osmosfiltret för att fylla på mitt extra kärl. Hörde hur det plaskade vid 3-tiden inatt, men brydde mig inte mer om det. Vid 5-tiden gick jag upp för att kolla & blev blöt om fötterna. Tog alla mattor & handdukar jag hade för att rädda situationen. Filtrets kapacitet är 280l/d & kärlet har nog runnit över ca 5 timmar. Inte jätte mkt vatten, men tillräckligt för huvudvärk. Vi får se hur det går, jag bor iallafall på bottenvåningen i ett nytt betonghus. Det mesta läg på golvet, men mkt hade letat sig under diskbänken. Mattorna intill hade sugit upp en del

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, ja det här låt kjent. Har gjort samme sak, et par ganger. Men har nå begynt med alarm på mobilen. Og har blitt reddet hvertfall et par ganger hvor man holder på med noe annet. Var til og med på vei ut av huset en gång. Bort til kompis..... skal nå sette osmoseanlegget i rom med sluk ja.

2mas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har man för larmsändare till mobilen ?

Är det någon typ av SMS-sändare ?

Kör du via Internet för att skicka SMS-meddelande eller har du en speciell SMS-sändare ?

Vad kostar dom ?

Var köper man dom ?

/Uffe2

Hej,

Ett tips i "röran" är att fortsättningsvis programera alarmfunktionen på mobilen, som man oftast har med sig. Detta har räddat mig flera ggr.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Han menar nog bara att om han sätter på osmosen och det tar 5 timmar att fylla en dunk så sätter han Alarmet på telefonen så att det piper 4 timmar o 45 minuter senare.

För SMS-varning får man väl skaffa en IKS eller Aquatronica.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...