Magnus Johansson Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Någon som vet vad dom hära anemonerna heter ? Citera
grosberg Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Bilde 1, med klovnene ser ut som en macrodactyla doreensis. Ikke noen garanti, men de kan ha den fargen.Bilde 2, er nok sannsynligvis en condylactis gigantea, Heller ingen garanti, litt vanskelig, men den ser ut til å ha lille tupper, og lyse tentakler. Vel det er mine råtips.Hilsen 2mas Citera
Draedon Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 2:an vågar jag nästan lova att är en gigantea. har en själv i min burk. Citera
Ingvar Hellmalm Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 2:an är lätt Condylactis passiflora ( eller som den heter numera gigantea). Jag har jobbat i Caribien och samlat massor. !: är svår för att säga omöjlig. Gissning långtentacklig sandanemon om blåaktig fot kanse Heteractis malu om inte kanse crispa. Citera
grosberg Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Hmm, jeg er uenig. 1'an må være en Corkscrew anemone. Den har tentakler sittende på en disk, veldig likt denne.http://www.mpro-ject.de/miniriff/images/img1397.jpgBare en annen farge, jeg tenker på tentaklenes plasserig.... Mulig jeg tar feil altså.2mas Citera
Magnus Johansson Postat 14 mars 2006 Författare Postat 14 mars 2006 Jag vet att nr 1 har en stor röd fot om det kan vara till någon nytta.Nr 2, är det den som kallas florrida anemon eller? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.