Gå till innehåll

Sänka skummarens ljudvolym - Deltec 1060


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Guest Gäst

Hej!

Har inskaffat mig en skummare modell Deltec 1060 och testar den just nu i rent sötvatten innan jag kommer till saltvattnet. Nu är det som så att den låter riktigt mycket, brummar rejält!

Har någon något tips om hur man får den att låta mindre vore jag tacksam! Måste man gömma in den bakom frigolitluckor?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Tja. Först så kan du inte jämföra den med när du kör i sötvatten mot hur det blir i saltvatten, det blir helt andra bubblor då. Kan inte den modellen med det som brukar låta är luftintaget och där gjorde jag en liten ljuddämpare av en filmrulleburk med lite vadd i. Funkar kanon. Blev en helt annan skummare. Är det vibbrationsljud du har kan du ju prova att ställa den på gummifötter typ suddegummin eller nåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

brummandet är väl en av nackdelarna med 1060, men till stor del försvinner det (gjorde hos mig...) om man trycker på skummarkoppen lite eller drar i/trycker på "väggen" bredvid skummarröret(den som skummarröret står på). Hos mig hjälpte det ofta med en påse sand ovanpå skummarkoppen. Men tipset är att rucka, trycka och dra lite, brummandet kommer nog från vibrationer från pumparna genom plastskivan som vilar på pumparna.

Blev lite invecklat, hoppas du förstår nått.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Gäst

Halloj!

Tack för tipsen, ska försöka trycka och lirka för att försöka få den så tyst som möjligt och sen senare försöka bygga in den i en låda som täcker den med frigolit på insidan. Det är ju skönt att få den så tyst som möjligt men ändå lätthanterlig vid kopptömning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...