Forsberg Postat 26 mars 2006 Dela Postat 26 mars 2006 Jag börjar få problem med kulalger. Är det någon som vet något djur som äter dom. Mitrax provade jag för några månader sen . Men den försvann spårlöst efter en kort tid, kanske jag fick ett dåligt exemplar. Jag läste någonstans att man kan plantera in calerpa och att dom då skulle ta näringen från kulalgerna ,någon som har erfarenheter ? ?Kan vodka metoden fungera mot detta??Mvh Magnus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jimmy Postat 26 mars 2006 Dela Postat 26 mars 2006 caulerpa metoden kanske kan funka men tror nog att det blir ännu värre caulerpan växer så att det knakar å är värre att blli av med.Prova med en Lo Volpinus som kan käka dom ibland Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Jaken Postat 26 mars 2006 Dela Postat 26 mars 2006 Sök på valonia här på forumet så får du upp massor med gamla trådar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.