atropos Postat 29 mars 2006 Dela Postat 29 mars 2006 Godmorgon på er ! Igår inhandlade jag ett mycket stort och kraftigt exemplar av naso , men till min förskräckelse när jag tände ljuset i morse så har den fårr två enorma glosögon ! har aldig varit med om detta innan . hade en dvärgkjesare för ett tag sedan som råkade simma in i en sjöborre och punkterade ena ögat ! men detta kan inte vara fallet denna gång eftersom sjöborrarna fick lämna akvariet strax efter det hände .Har någon av er fått detta fenomen förr ? sen en annan grej som jag har råkat ut för med kirurger är att dom äter jättebra och är hur pigga som helst , men när man tänder lampan på morgonen så han dom vara insjunkna i huvudet och dör någon dag efter ! trots att dom får variabel kost och mycket grönt ! kan det vara en sjukdom som finns i dom innan man köper dom ? tacksam för svar på båda frågorna mvh / Micke Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
atropos Postat 29 mars 2006 Författare Dela Postat 29 mars 2006 den med glosögon är en naso lituratusoch dom jag har haft problem med insjunkna huvud är skopas, leucosteron, hepatua,lineatus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
storasberg Postat 29 mars 2006 Dela Postat 29 mars 2006 de flesta fiskar har ju inälvsparasiter....finns preparat mot sånt....ingvar hellman vet mycket om detta Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.