Gå till innehåll

Skimmer svämmar över efter RS-remover?


Wilhelm

Rekommenderade inlägg

Hej på er!

 

Jag är igång med ett begagnat kar sedan en och en halv vecka, fantastiskt kul👍
 

Efter en del efterforskningar/tips kom jag fram till att jag skull köra redslime remover då jag hade cyano. Doserade enligt anvisning och efter två tre dagar är cyanobakterierna helt borta!

 

Problemet nu är att skimmern fortfarande efter fem dagar svämmar över hur jag än försöker ställa in/höja upp den🤔 Har läst mig till att skimmern kan bli lite ”tokig/go nuts” under en tid (couple of days )? Någon här som har erfarenhet av fenomenet och vågar sig på att gissa hur länge måste jag vänta? Jag bytte 10% i lördags och 5% idag. Ska jag byta större volymer? Kol i filterpåse var ett förslag, vad tycker ni?

 

Tack för hjälpen🙏
Mvh,

Wilhelm

A1E0C22C-E140-455B-99EC-99270D2C92F0.jpeg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade liknande problem efter att ha kört chemiclean. Mer än en vecka efter behandlingen var den fortfarande tokig. Jag testade då att skicka "avskummet" direkt till en hink (under manuell övervakning) istället för tillbaka till akvariet, och redan efter några liter så lugnade skummaren ner sig.

  • Gilla 1
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...