Gå till innehåll

Acrifix


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej,

Skall limma lite plastdetaljer, främst plexiskivor. Har kollat lite angående limmet acrifix och märkt att det finns en rad olika varianter. Någon som vet vilken variant man skall använda och om det kan ange några gifter till vattnet efter härdning? Och var finns det att köpa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har i dagarna köpt Acrifix av glasmästaren, den modell som jag har är: 116. Den funkar perfekt, tar bara några sekunder så sitter det som berg. Blev nog blåst tyvärr för jag fick betala 320:- visserligen var tuben stor men ändå..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Någon som vet hur limmet fungerar, antar att det är ett lösningsbaserat lim (ej härdlim) som efter att limmet har torkat inte avger några skadliga ämnen, någon som vet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Har tänkt beställa acrifix-lim nu, men det finns ju en uppsjö av varianter (106, 107, 108, 116, 192 mm), undrar vad som skiljer dem åt..

Skall i huvudsak limma plexi, har mailat acriform och beskrivit vad jag skall limma men de har inte svarat, trots flera mail...så någon som vet vilket lim som är att föredra?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall kolla vilket nummer som jag har när jag kommer hem , jag TROR att det var 116... Det jag kommer ihåg var att nån här på forumet hade en variant av Acrifix som endast härdade under UV-ljus, han fick limma utomhus.. småjobbigt den här årstiden.. Jag kollar när jag kommer ´hem!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hm. kan tydligen inte läsa mina egna tillägg, såg nu att det var 116.

Limmet fungerade perfekt till mina skivor, härdade på en gång. Har även utfört förstörande tester och glaset går sönder innan fogen.

Men man skall nog provlimma först och prova.. Finns kanske olika varianter av plexi.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...