Gå till innehåll

Akvarienörd


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag tror jag håller på att bli en 100%ig akvarienörd. Börjar dagen med att tillsätta kemikalerna sitter sen och kollar om det har hänt något nytt, sitter där någon timme. Sen så rensar jag rutorna från eventuella alger. Sen blir det att mata totalt 3- 4 gånger dag. Sen har man datorn och alla mail från saltvattensguiden. Hmm hobbyn tar 4-6 timmar varje dag. Men en sak är säker det är riktigt kul.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klockan är nu 12:16. Jag har bara fixat med akvariet sedan jag gick upp kl 8,15. Maila leverantören i tyskland, betala killen som skickar mh till mig i dag, kontaktat alla som var med på tysklandsbeställningen, tryckt i gödning i sötkaret, fyllt på vatten i saltkaret, beställt salt av dykaren och förståss putsat rutor.

Jag har säkert glömt något, men det är kul. Undrar hur det går när jag skaffar ett jobb?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja just det, forumen har ju tagit en del tid. Jag hade (självpålagt) forumsförbud i helgen efterssom vi måste göra i ordning lägenheten inför inflyttningsfesten i helgen. Efter en hel helg finns det en del att läsa, och det går inte att hoppa över ett enda inlägg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är bara en bråkdel som jag utsätts för.

Ansvarig för hela sidan, måste jag kolla igenom forumet 6-10ggr dagligen mist för att det ej skall försekomma smutskastning etc men givetvis så tycker jag det är roligt att läsa skriva etc men ibland blir jag bara så trött.

Har sagt mig själv att detta är inte det viktigaste som finns.

smiley31.gif

Det viktigaste är dock sin älskade hemma, min underbara Annika!!

smiley27.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Christian köper väl inga koraller.....Är väl hans fru som köper det levande, Christian är väl den stora tekniknörden :-)hmmm är nog själv en tekniknörd saknar dock en iks

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är tjejen som köper koraller och fiskar så förstår jag helt och hållet hans inställning! Då förtjänar hon alla hjärtan och kramar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wrang skrev: "Jappz Annika har köpt en pumpande Xenia till mig och jag har köpt en ytavrinningsbox"

Som jag ser det så borde du köpa nåt åt henne, om inte det var ytavrinningsboxen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar just om min tjej skulle bli glad för en ytavrinningsbox.... jag tror hon har namnsdag snart.. smiley17.gif

Sen kan jag ge henne en stor sump och en kalkreaktor i julklapp..

och ger jag henne så dyra presenter borde jag lätt kunna få en drömkejsare av henne när jag fyller år...

eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är ju preciss så det fungerar (eller borde) hemma hos migsmiley2.gif. Och jag tror att de flesta på det här forumet instämmer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

wrang skrev:

Ja det är bara en bråkdel som jag utsätts för.

Ansvarig för hela sidan, måste jag kolla igenom forumet 6-10ggr dagligen mist för att det ej skall försekomma smutskastning etc men givetvis så tycker jag det är roligt att läsa skriva etc men ibland blir jag bara så trött.

Det är vi alla vädigt tacksamma för. Du gör ett bra jobb.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...