Guest Gäst Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Hej, min burk håller nu på att svämma över med dessa alger, finns det något djur som äter sådana här? Eller vad gör man? Skördar för hand just nu. Citera
Guest Gäst Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Krabban Mithrax Sculptus kanske tar dem, men jag är inte alls säker. Citera
Guest Gäst Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 dom va rättså snyggaHar du provat med kirurg Citera
Guest Gäst Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Bryopsis alger är en riktig pina! Jag hade sånna på en sten och vad man än gjorde kom de tillbaka och inget djur jag provade åt dem. Numera är de borta och det efter att skrubba den drabbade stenen en gång i veckan och dra ner på matning, hålla låg belastning och se till att ha effektiv skummning dvs alla de vanliga knepen för att hålla låga näringsvärden i vattnet. Så försök att få bort näringsämnena så kommer de att svälta ihjäl, kanske försöka konkurera ut dom med hjälp av caulerpa Citera
Guest Gäst Postat 15 mars 2004 Postat 15 mars 2004 Jo jag har lite kirurger, +salarias mm, men ingen visar något som helst intresse för de här algerna, blir till att göra som Björn skriver... Hursomhelst, tack för svaren! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.