Gå till innehåll

Semester!?!


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag undrar hur länge man kan resa ifrån sitt kar, för jag brukar åka utomlands varannan vinter ca. 2-4 månader. Kan man vara borta så länge utan och göra nånting förutom matning och vattenpåfyllning givetvis, eller ska jag ta mig en funderare på om jag verkligen ska ha ett salt-kar då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina systrar och ibland min mor åker förbi min lgh och kollar så alla pumpar går och matar lite var fjärde dag när jag är borta. Jag reser i snitt minst tre månader per år. Har funkat hitills, men mina kar är på en ganska lekfull nivå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det har helt och hållet med att göra vad som finns i akvariet, e det bara fisk, då behövs bara matning och vattenfyllning.

Enklare koraller klarar sig utmärkt utan tillsattser under några månader i ett stabilt akvarium.

Men ska du satsa på svårare djur så är det ej att rekommendera, och att ha någon som kollar till allt 2-3 ggr i veckan behövs, om inte annat för sinnesfriden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som nybörjare så komer jag väl inte satsa på några svåra djur den första tiden, men antagligen så fastnar jag väl i denna hobbyn så det kanske blir det efter ett tag, vem vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...