Gå till innehåll

Turboflotor 1000 multi


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hejsan,

nu är det så här att jag har införskaffat mig ett nytt 320 liters hörnakvarium. Jag hade planerat att skaffa mig en Deltec MC500(intern) men såg att den måste vara 8cm+kopp över vattenytan och då måste jag såga sönder locket på akvariet och det vill jag inte.

1. Har nu kollat lite på externa skummare och då aqua medic turboflotor 1000 multi. Skulle man kunna koppla denna och ha den ståendeunder akvariet?

2. Är denna för stor för 320 liter?

3. Någon som har den kanske kan säga något om ljudvolymen?

4. Ifall slangen man pumpar upp vattnet igen med lossnar/går sönder kan man då på något sätt skydda sig mot att hela akvariets volym pumpas ut i vardagsrummet?

5. Min bänk under är 62cm hög och har läst att skummaren skall vara 55cm kommer man kunna ta loss koppen?

6. Några andra alternativa skummare?

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

2.Jag har min i ett 220 för tillfället

3.pumpen låter om man sätter fast den med sugpropparna mot glaset(tycker jag)

4.Man sätter pumpen, alternativ insuget till pumpen, högt upp i akvariumet.

5.Det skall nog gå, men det blir nog lite lirkit.

6.Finns det inte en mindre Aquamedic turbofloater?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för svaren, har nu spanat in en deltec mce600 som man kan hänga på utsidan av akvariet. Någon som har erfarenhet av denna?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyvärr ingen erfarenhet av den, men jag har en mc500 och ja, jag har kapat hål i luckan där den sitter, blev riktigt snyggt faktiskt, ser nästan ut att ha följt med mitt juwel-akvarie. Jag är mycket nöjd med den. 600:n lär inte vara sämre.

Hoppas du hittar ngt som passar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är klart, jag hade nog också kapat hål i luckan om det inte hade varit för ett glasstag som sitter mellan sidorutorna(hörnakvarium). Jag kommer därför inte kunna sätta den längst in i hörnet, får sätta hålet på sidan och det blir inte najs. Det var ju gött att mc500 är bra för då lär ju mc600 funka bra också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...