Gå till innehåll

hörnakvarium


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag sitter här och skissar lite på vart jag ska placera pumparna i mitt kommande hörnakvarium, och även vad jag ska ha för sorts pumpar.. kommer ha en Eheim 1260 som returpump från sumpen, frågan är sen vad man ska komplettera med i stora karet, och speciellt vart man ska placera den rackaren.. smiley5.gif Är sugen på komplettera med en Tunze Turbelle stream Kit 6010.. Någon som har erfarenhet av hörnakvarium som kan hjälpa mig med lite tips?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

På akvarieudstyr hade de 1 pump längst in i hörnet med 2st utblås riktade ut längs sidorna. Det är så man gör enligt honom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan plasera pumparna vart du vill snyggast är väll om man kan gömma dom bakom stenen så då beror det på hur du ska bygga med stenen.

Men om du bygger mot det bakre hörnet så kan du ha två pumpar där som du rikter åt olika håll bara tex rikta en mot sidorutan å en in mot mitten eller bägge mot sidorutorna det ger sig när du kommer så långt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan i mitt hörnakvarium kör jag med 4st pumpar

1st Tunzestream 12000L/H

2st Powerhead 802

1st pump 3200L

Stream pumpen sitter i hörnet å blåser mot framrutan

De båda powerhead pumparna åt vadera håll uppe vid ytan.

3200L/h pumpen sitter långt ner i hörnetå blåser mot ena sidan

Allt är döjlt med LS framtill så man ej ser pumparna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då kanske det skulle funka ganska bra med en Tunzestream i bakre hörnet och sedan dela upp utblåset från sumpreturen i två utblås med en t-koppling och vinkla dem åt varsin kortsida...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...