Gå till innehåll

hjälp med inkoppling av deltec apf600!


gesi

Rekommenderade inlägg

det tunna röret (20mm) från skummaren är ju returen (som ska tillbaka till sumpen i mitt fall) och det tjocka (40mm) är ingången som jag har förstått? det verkar vara väldigt tjockt...? vad vet jag?

om den ska suga från sumpen så kanske jag måste ha en pump som pumpar in till skummaren eller?

det röret sitter nämligen bara 10 cm under vattenytan på min sump och det dunstar ju därifrån så förr eller senare kommer vattenytan i sumpen hamna under röret på skummaren..

och så finns det ett tredje hål som går uppåt från 40 mm röret..vad är det till?

någon som kan hjälpa denna gröngölingen..?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok..

men sumpen och vattenytan i den ligger högre än 40mm returen/utgången på skummaren...

kommer inte vattnet orka ´upp´ till sumpen från 40mm röret så kommer det väl att rinna över i luftintaget ovanpå på 40mm??

och jag kan inte höja skummaren, jo kanske 10 cm men ut-röret kommer fortfarande vara under ytan på sumpen..har lite begränsat höjd i skåpet under akvariet..

eller?

kan man ställa apf 600 i sumpen i vattnet alltså, om det nu skulle hjälpa..

men skummaren måste väl få in luft via toppen på 40mm röret iaf ??det kan väl inte rinna in vatten där!!??

tacksam för hjälp!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blir det inte baksug då?

om inte vattenflödet är tillräckligt starkt ut från 40mm så kommer vattnet att komma ut uppåt genom luftintaget på 40mm..eller?det kanske inte gör nåt..men jag tror att jag behåller skummaren externt iaf så då får jag ju som sagt mera vattenmängd i sumpen..:)..mer sällan påfyllning..:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...