Richard Björklund Postat 15 juni 2022 Postat 15 juni 2022 (ändrat) Lite bilder på mitt 250 Reefer. Allt har varit igång i total ca 4år nu, först i ett 140l och sedan ett byte till detta 250 för snart 1,5 år sedan där allt flyttades över precis som det var. Jag har varit aktiv med akvarium i ca 40år och de sista 6-7 åren med salt. Jag bestämde mig kanska snabbt att man måste kunna köra salt på ett liknande sätt som man kör sött med minimum underhåll om man skippar tex krävande sps:er och liknande. Detta är resultatet av ingen osmos, inga tester mer än salt och temp. Jag kör med en rejäl skummare, aktivt kol och 10-15 % vattenbyte varannan månad. Invånare: Ung Imperator (3år), 2st Clarkii clowner (6år) från mitt första 30l nano, Doris (3år) Mimic Kirurg (3år) stjärn muräna (2år) zebra muräna (4år) och 1st ung Voltians Drake. (8mån) Blå Linckia sjöstjärna (2 år) Boxar räka (4år) Massa Mjukisar och ca 10 Bubbletip anemoner. Ändrat 15 juni 2022 av Richard Björklund 3 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.