Gå till innehåll

mitt molly


fredrik

Rekommenderade inlägg

hej

tack så mycket

det är ett molly 80 liter

lyset en 36w 1400k sammt en24w 7200.filter kör jag med det som följde med hotellet

bebott av en putsarräka en sandvändande sjötjärna & en rödsjöstjärna 10 kg levande sten.

cirkulation 1000liter maxijet sammt den pump som följdemed hotellet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

jag tog fram sågen och modifierade om en miniflotor som jag har haft liggande ett tag.gjorde det som ett test men.

det ser ut att funka för att nu börjar det att skumma.(kanske måste göra om skummar koppen )

vad tror ni om detta.

post-2356-14468912739685_thumb.jpg

post-2356-14468912739823_thumb.jpg

post-2356-14468912739958_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

jag tog fram sågen och modifierade om en miniflotor som jag har haft liggande ett tag.gjorde det som ett test men.

det ser ut att funka för att nu börjar det att skumma.(kanske måste göra om skummar koppen )

vad tror ni om detta.

Skitkul om det fungerar, jag går ständigt och fnular på en skummare till mitt 80L kar, har ju i vanliga fall bara ett lekande par Amphiphrion Percula och en mattanemon i mitt. Men på senare tid har även lite annan fisk av miniformat fått vara där under en övergångsperoid, har bland annat en såndär, i dagsläget 3 cm:s Paracanthurus som du har :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken 36W kör du med, är det Interpets armatur? Jag fattar inte varför INGEN återförsäljare i Sverige har dom. Enligt min åsikt de absolut bästa Nano modd armaturerna, hatar att behöva betala lika mycket för frakt som för armaturen varje gång jag moddar ett Fiskhotell :/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

snyggt du fått till det utan o skära i huven! jag fick opererara med dremeln rätt rejält, har nu en 420 liter/timme luftpump som jag har flyttat ner i källaren. Trots 20 meter slang så skummar den så mycket så jag har skummaren ca 15 cm ovan huven... Men jevlar vad det skummar! skoj o se att ditt kar funkar bra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

HEY! jofan har nu ett par små ocellaris clowner, en sixliner wrasse (ska bytas på fredag då den e lite störig mot de andra o lite mot korallerna) en green chromis. Totalt fyra. har även 7 turbosar, två hermiter en blå o en rödbenad. O en putsarräka. Har även 10 sarcophyton fraggar i karet! har byggt en korallpelare där vattnet snurrar runt i bra fart. Har bara liite grus då de blir lite brunt på 2 - 3 dagar. här har du lite bilder:

_MG_4028.jpg

_MG_4013.jpg

_MG_3742.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej

göör snyggt mycket fint.jag ser att du får mycket mera skit i skummar koppen än jag.

kanske beror på att du har bättre flås på luft pumpen.jag ska prova att byta syre sten

så kanske jag får mindre bubblor lika med finare skumm.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...