Guest Gäst Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Halloj! Vad tror ni om att köra m endast 2 st 30w lysrör till ett 220l, kanske av typen Powerglo som lämnar 18 000K och ett actinic på ca 6000K.Klarar sig stenkorallerna i detta ljus? Om inte vad klara sig ? Citera
Guest Gäst Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Stenkoraller kommer nog inte att klara sig men lite enklare mjukkoraller kommer att göra det typ skivanemoner Citera
Guest Gäst Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Inga ljuskrävande stenkoraller i alla fall, bestyckningenberor på djupet framför allt, så ange djup (dvs höjd på vattennivån). Citera
Guest Gäst Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 Om du har 3-4 vanliga (min10000K)rör och 1-2 actnic så borde det gå bra att hålla även ganska ljuskrävande organismeri den övredelen av akvariet. Kompositionen av ljus är väldigt personligt, så vilka rör eller hur de ska blandas får man pröva sig fram till. Jag tror att det fanns en tråd där man hade bilder på olika typer av rör med och utan Mh, det var väldigt bra har jag för mig. Du får söka på forumet (eller om någon annan kommer ihåg länken). Citera
Guest Gäst Postat 18 mars 2004 Postat 18 mars 2004 eller kan man lägga in en amatur med dessa omtalade T5 men då är ju frågan av vilken anledning du vill ha lysrör är det av ekonomiska skäl så är väll T5 inget alternativ men beror det på utrymet så funkar ju T5 bra man kan ju ha två T5 å några vanliga till en början. Bara en liten idee Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.