Gå till innehåll

Cube 20 - SPS


kiwi11

Rekommenderade inlägg

Efter några år på villovägar med annat så har suget kommit tillbaka.

Slog till på ett begagnat Cube 20 så länge för att se om intresset håller i sig..

 

Tanken är ett SPS dominerat acropora kar vilket kanske kan bli en utmaning med så pass liten volym men med dagens teknik så borde det nog kunna gå bra 🙂

 

även om jag faktist redan har kollat lite efter något större.. men ja, en dag i taget! 😂

 

Teknik så här långt:

 

Hydra 32HD 

Returpump jecod DC 1200

Smart ato duo 

Jebao mow 5

 Reef factory KH keeper 

Reef factory thermo kontroll 

 

Skummare har jag inte handlat än, det blir troligtvis Coral Box S150 eller Bubble magus mini q. Tills dess så får det bli att byta filterfloss. Kanske inte helt nödvändigt på ett så här litet akvarium men jag ser absolut inga fördelar med att inte ha en..


Kör med aquforest produkter, salt,sand & life bio s. 
i sumpen är det även 1 kg Maxspect Nano-Tech Bio-Sphere bollar som sitter på ett 3D printat fäste ifrån Aquaprint, väldigt smidigt & dom sitter staplade på varandra för optimalt vattenflöde mellan.

 

Stenen är som ni ser ifrån Coraroc, riktigt fint system att bygga med & jag blev nöjd med min scape. 
 

Doserar ingenting ännu, jag tänkte prova med Tropic marine All for one, skulle det inte ge önskat resultat eller helt enkelt inte funka bra så kommer jag gå över Aquaforest även där!

 

Levande just ju är bara en putsarräka och en liten eremit men lite algätande fisk & sandvändare kommer snart.

 

Har även fått ner lite enkla SPS & 2st euphyllia som jag köpte lokalt av en kille här.. mest för att få igång allt & så blir det ju lite roligare att titta på, men dom kommer att bytas ut sen med tiden :)

 

Det var allt så här långt, det får tuffa på lite sakta men säkert helt enkelt..

 

Just nu funderar dock på någon annan streamer då jag tror att den kommer ha svårt att ”räcka till” skulle varit 2st tror jag istället så jag får flöde ifrån fler håll men det får vi se sen, isåfall hade jag önskat 2 mindre modeller. 
 

 

Ursäkta röran på bilden, håller på att installera KH keepern & försöka få till sladdar 

 

 

 

 

3124EB6A-992C-4108-A22A-9BE1E176DC99.jpeg

6E7DBEF5-A9EA-4738-8310-7FA6B0A323B0.jpeg

  • Gilla 6
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...