Saltis Postat 27 maj 2006 Postat 27 maj 2006 jag skaffade ett nytt kar igår på 210 L och jag flyttade över all vatten + sanden men när jag hällde i vattnet blev det grumligt... går det bort av sig självt eller måste man byta ut en del av vattnet?en annan fråga bara, räcker min sump på 20 L för jag har inte mer plats....obs jag har tagit ner skummaren till sumpen (Deltec mce 600 som hänger utanför) Citera
jojjen Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 100% på att det är din sand som ställer till det. Det lägger ner sig på 1-2 dagar. Citera
Draedon Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 har du en pump som du kan sätta en filterpatron på så kan du skynda på det hela lite.. Citera
Dave Postat 28 maj 2006 Postat 28 maj 2006 har du ytavrinning? sätt vit vadd (köpas på textilaffärer) som du sen byter minst var tredje dag. den tar alla partiklar o fort. Men den får inte ligga längre än ett par dagar. Citera
Saltis Postat 28 maj 2006 Författare Postat 28 maj 2006 mm tack för alla svaren jag köpte sån där vadd idag till ytavrinningen och det försvann rätt snabbttack för hjälpen Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.