jeber Postat 17 november 2024 Postat 17 november 2024 DÄ var det hemma och pÄ plats ett red sea 350 kÀnns som en perfekt storlek. hydra 26 som belysning. följde med en massa Sten och scapen var typ klar frÄn början. En del anemoner och rhodactis verkar överlevt flytten. Ska ta bort anemonerna efter hand innan de tar över allt. tanken Àr som vanligt en mix av lps, mjukt och sps. behöver köpa en pump till dÄ den ena som följde med verkar dÄlig. Blir sÄ klart mer fisk lÀngre fram! Troligtvis kirurg av nÄgot slag  1 Citera
jeber Postat 17 november 2024 Författare Postat 17 november 2024 Stenarna lÀngst fram ska bort. Ska limma korallerna pÄ en annan plats. Citera
jeber Postat 3 december 2024 Författare Postat 3 december 2024 TvÄ veckor borta och allt ser helt okej ut. Mycket alger pÄ baksidan men koraller och fiskarna mÄr prima  behöver köpa större stÀdpatrull, mer sand sen sÄ klart fler fiskar och mer koraller. 3 Citera
izfisk Postat 3 december 2024 Postat 3 december 2024 Hur gjorde du med ATO vatten för sÄ lÄng tid? Gött att allt klarat sig!Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Citera
jeber Postat 3 december 2024 Författare Postat 3 december 2024 1 timme sedan , izfisk skrev: Hur gjorde du med ATO vatten för sÄ lÄng tid? Gött att allt klarat sig! Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Grabben fyller pÄ vatten och matar fiskarna varje dag han gör Àven kh test 2 gÄnger i veckan. VÀldigt kul att Àr sÄ intresserad! För hade jag en tunna sÄ vattnet rÀckte i 2 veckor. 1 Citera
izfisk Postat 3 december 2024 Postat 3 december 2024 Grabben fyller pÄ vatten och matar fiskarna varje dag han gör Àven kh test 2 gÄnger i veckan. VÀldigt kul att Àr sÄ intresserad! För hade jag en tunna sÄ vattnet rÀckte i 2 veckor. Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Citera
jeber Postat 4 december 2024 Författare Postat 4 december 2024 20 timmar sedan, izfisk skrev: Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Ja verkligen nu nÀr vi har större akvarium vill han sÄ klart ha fler fiskar med! Citera
jeber Postat 5 december 2024 Författare Postat 5 december 2024 Btw, nÄgra bra tips pÄ att ta bort anemoner? Kört med is och pilla bort men inte lika lÀtt denna gÄngen Citera
jeber Postat 9 december 2024 Författare Postat 9 december 2024 Fixat lite bland sladdarna, ganska nöjd igÄr bytte vi lite vatten. Tanken Àr ca 20% i mÄnaden. vi köpte 2 bangaier i lördags. Hoppas de klarar sig! Har haft otur med just bangaier innan. Köpte Àven en gren vÀxande montipora som grabben ville ha. 2 Citera
jeber Postat 11 december 2024 Författare Postat 11 december 2024 HÀnger med Àn sÄ lÀnge  börjat med balling idag, hoppas jag hinner hitta en bra balans innan det Àr dags att jobba igen. 1 Citera
jeber Postat 12 december 2024 Författare Postat 12 december 2024 Turbo bebis? Har en jÀkla massa 2 Citera
jeber Postat 14 december 2024 Författare Postat 14 december 2024 Man blir nervös varje gĂ„ng och tror att rĂ€kan har dött. Ămsat och blivit större 2 Citera
jeber Postat 24 december 2024 Författare Postat 24 december 2024 God jul och gott nytt Är önskar vi blir roligt att fylla pÄ detta akvarium nÀsta Är. 3 Citera
jeber Postat 8 januari Författare Postat 8 januari NÀstan nollat P04 0.03, Àr lite alger i sanden kan vara nystartat problem men tror mer pÄ lÄgt P04. FÄr dosera och mata lite mer ett tag I övrigt ser det ok ut och alla fiskarna verkar mÄ prima. Vi Àr pÄ jakt efter en till sjöborre och en kirurg. Ska bestÀlla nya pumpar med, tror det blir smart wave 20. TÀnkte ha de pÄ baksidan sÄ det pumpar mot framrutan. Citera
jeber Postat 12 januari Författare Postat 12 januari Lite fler koraller pÄ plats köpte Àven en Naso som grabben ville ha. Den vÀxer kanske ur akvariet men den tiden den sorgen. Citera
jeber Postat 13 januari Författare Postat 13 januari Yngel/ Àgg i munnen, kÀnns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par 1 Citera
jeber Postat 13 januari Författare Postat 13 januari Helt klart en favorit! Lyser verkligen upp. 1 Citera
izfisk Postat 13 januari Postat 13 januari Yngel/ Àgg i munnen, kÀnns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par Skoj! GÄr fint att föda upp ynglen pÄ nycklÀckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Citera
jeber Postat 13 januari Författare Postat 13 januari 1 timme sedan, izfisk skrev: Skoj! GÄr fint att föda upp ynglen pÄ nycklÀckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk Jag jobbar pÄ sjön sÄ tror det blir svÄrt att odla upp har jag tur Äker nÄgot yngel ner i sumpen och överlever dÀr. Men roligt att paret trivs 1 Citera
jeber Postat 21 januari Författare Postat 21 januari Hemma efter en vecka borta. Ser vÀldigt bra ut! lite varning till mig sjÀlv P04 visar noll men nitrate mellan 2-5. 1 Citera
jeber Postat 22 januari Författare Postat 22 januari 2 nya pumpar idag. Blev de billiga men jag tycker det Àr lÀtta att rengöra och passar bra pÄ baksidan har nu 4 pumpar i akvariet ihop om att det inte blir nÄgra dead spots. Citera
jeber Postat 12 februari Författare Postat 12 februari Barnen har skött akvariet perfekt i tvÄ veckor kh har gÄtt ner efter nÄgon typ av strul med doserpumpen men ligger runt 7. Upplever att lps trivs bÀttre i lite lÀgre kh men det kanske Àr en synvilla. Behöver öka stÀdpatrullen och fÄ bort 1-2 anemoner. Citera
Rekommenderade inlÀgg
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.