Postat 17 november 2024Nov 17 DĂ„ var det hemma och pĂ„ plats đ ett red sea 350 kĂ€nns som en perfekt storlek. hydra 26 som belysning. följde med en massa Sten och scapen var typ klar frĂ„n början. En del anemoner och rhodactis verkar överlevt flytten. Ska ta bort anemonerna efter hand innan de tar över allt. tanken Ă€r som vanligt en mix av lps, mjukt och sps. behöver köpa en pump till dĂ„ den ena som följde med verkar dĂ„lig. Blir sĂ„ klart mer fisk lĂ€ngre fram! Troligtvis kirurg av nĂ„got slag đÂ
Postat 17 november 2024Nov 17 Författare Stenarna lĂ€ngst fram ska bort. Ska limma korallerna pĂ„ en annan plats.Â
Postat 3 december 2024Dec 3 Författare TvĂ„ veckor borta och allt ser helt okej ut. Mycket alger pĂ„ baksidan men koraller och fiskarna mĂ„r prima đ  behöver köpa större stĂ€dpatrull, mer sand sen sĂ„ klart fler fiskar och mer koraller.Â
Postat 3 december 2024Dec 3 Hur gjorde du med ATO vatten för sÄ lÄng tid? Gött att allt klarat sig!Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 3 december 2024Dec 3 Författare 1 timme sedan , izfisk skrev: Hur gjorde du med ATO vatten för sĂ„ lĂ„ng tid? Gött att allt klarat sig! Skickat frĂ„n min iPhone med Tapatalk Grabben fyller pĂ„ vatten och matar fiskarna varje dag đ han gör Ă€ven kh test 2 gĂ„nger i veckan. VĂ€ldigt kul att Ă€r sĂ„ intresserad! För hade jag en tunna sĂ„ vattnet rĂ€ckte i 2 veckor.Â
Postat 3 december 2024Dec 3 Grabben fyller pÄ vatten och matar fiskarna varje dag [emoji4] han gör Àven kh test 2 gÄnger i veckan. VÀldigt kul att Àr sÄ intresserad! För hade jag en tunna sÄ vattnet rÀckte i 2 veckor. Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar [emoji106]Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 4 december 2024Dec 4 Författare 20 timmar sedan, izfisk skrev: Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar Skickat frĂ„n min iPhone med Tapatalk Ja verkligen đ nu nĂ€r vi har större akvarium vill han sĂ„ klart ha fler fiskar med!Â
Postat 5 december 2024Dec 5 Författare Btw, nĂ„gra bra tips pĂ„ att ta bort anemoner? Kört med is och pilla bort men inte lika lĂ€tt denna gĂ„ngen đ
Postat 9 december 2024Dec 9 Författare Fixat lite bland sladdarna, ganska nöjd đ igĂ„r bytte vi lite vatten. Tanken Ă€r ca 20% i mĂ„naden. vi köpte 2 bangaier i lördags. Hoppas de klarar sig! Har haft otur med just bangaier innan. Köpte Ă€ven en gren vĂ€xande montipora som grabben ville ha.Â
Postat 11 december 2024Dec 11 Författare HĂ€nger med Ă€n sĂ„ lĂ€nge đđ börjat med balling idag, hoppas jag hinner hitta en bra balans innan det Ă€r dags att jobba igen.Â
Postat 14 december 2024Dec 14 Författare Man blir nervös varje gĂ„ng och tror att rĂ€kan har dött. Ămsat och blivit större đ
Postat 24 december 2024Dec 24 Författare God jul och gott nytt Ă„r önskar vi đ blir roligt att fylla pĂ„ detta akvarium nĂ€sta Ă„r.Â
Postat 8 januariJan 8 Författare NĂ€stan nollat P04 0.03, Ă€r lite alger i sanden kan vara nystartat problem men tror mer pĂ„ lĂ„gt P04. FĂ„r dosera och mata lite mer ett tag đ I övrigt ser det ok ut och alla fiskarna verkar mĂ„ prima. Vi Ă€r pĂ„ jakt efter en till sjöborre och en kirurg. Ska bestĂ€lla nya pumpar med, tror det blir smart wave 20. TĂ€nkte ha de pĂ„ baksidan sĂ„ det pumpar mot framrutan.Â
Postat 12 januariJan 12 Författare Lite fler koraller pĂ„ plats đ köpte Ă€ven en Naso som grabben ville ha. Den vĂ€xer kanske ur akvariet men den tiden den sorgen.Â
Postat 13 januariJan 13 Författare Yngel/ Ă€gg i munnen, kĂ€nns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par đ
Postat 13 januariJan 13 Yngel/ Àgg i munnen, kÀnns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par [emoji4]Skoj! GÄr fint att föda upp ynglen pÄ nycklÀckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk
Postat 13 januariJan 13 Författare 1 timme sedan, izfisk skrev: Skoj! GĂ„r fint att föda upp ynglen pĂ„ nycklĂ€ckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova Skickat frĂ„n min iPhone med Tapatalk Jag jobbar pĂ„ sjön sĂ„ tror det blir svĂ„rt att odla upp đ har jag tur Ă„ker nĂ„got yngel ner i sumpen och överlever dĂ€r. Men roligt att paret trivs đ
Postat 21 januariJan 21 Författare Hemma efter en vecka borta. Ser vĂ€ldigt bra ut! lite varning till mig sjĂ€lv P04 visar noll men nitrate mellan 2-5.Â
Postat 22 januariJan 22 Författare 2 nya pumpar idag. Blev de billiga men jag tycker det Ă€r lĂ€tta att rengöra och passar bra pĂ„ baksidan đ har nu 4 pumpar i akvariet ihop om att det inte blir nĂ„gra dead spots.Â
Postat 12 februariFeb 12 Författare Barnen har skött akvariet perfekt i tvĂ„ veckor đ kh har gĂ„tt ner efter nĂ„gon typ av strul med doserpumpen men ligger runt 7. Upplever att lps trivs bĂ€ttre i lite lĂ€gre kh men det kanske Ă€r en synvilla. Behöver öka stĂ€dpatrullen och fĂ„ bort 1-2 anemoner.Â
GĂ„ med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.