GÄ till innehÄll

Rekommenderade inlÀgg

Postat

DĂ„ var det hemma och pĂ„ plats 😄 ett red sea 350 kĂ€nns som en perfekt storlek. 
hydra 26 som belysning.

följde med en massa Sten och scapen var typ klar frÄn början. En del anemoner och rhodactis verkar överlevt flytten. Ska ta bort anemonerna efter hand innan de tar över allt. 
tanken Àr som vanligt en mix av lps, mjukt och sps. 
behöver köpa en pump till dĂ„ den ena som följde med verkar dĂ„lig. Blir sĂ„ klart mer fisk lĂ€ngre fram! Troligtvis kirurg av nĂ„got slag 😊 

IMG_1364.jpeg

• Gilla 1
  • 3 veckor senare...
Postat

TvĂ„ veckor borta och allt ser helt okej ut. Mycket alger pĂ„ baksidan men koraller och fiskarna mĂ„r prima 😊

behöver köpa större stÀdpatrull, mer sand sen sÄ klart fler fiskar och mer koraller. 

IMG_1386.jpeg

• Gilla 3
Postat
1 timme sedan , izfisk skrev:

Hur gjorde du med ATO vatten för sÄ lÄng tid?
Gött att allt klarat sig!

Skickat frÄn min iPhone med Tapatalk

Grabben fyller pĂ„ vatten och matar fiskarna varje dag 😊 han gör Ă€ven kh test 2 gĂ„nger i veckan. VĂ€ldigt kul att Ă€r sĂ„ intresserad! För hade jag en tunna sĂ„ vattnet rĂ€ckte i 2 veckor. 

• Gilla 1
Postat
Grabben fyller pÄ vatten och matar fiskarna varje dag han gör Àven kh test 2 gÄnger i veckan. VÀldigt kul att Àr sÄ intresserad! För hade jag en tunna sÄ vattnet rÀckte i 2 veckor. 

Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar

Postat
20 timmar sedan, izfisk skrev:

Vilken lyx att ha en akvarievakt som till och med testar emoji106.png

Ja verkligen 😄 nu nĂ€r vi har större akvarium vill han sĂ„ klart ha fler fiskar med! 

Postat

Fixat lite bland sladdarna, ganska nöjd 😄 igĂ„r bytte vi lite vatten. Tanken Ă€r ca 20% i mĂ„naden. 
vi köpte 2 bangaier i lördags. Hoppas de klarar sig! Har haft otur med just bangaier innan. Köpte Àven en gren vÀxande montipora som grabben ville ha. 

IMG_1395.jpeg

IMG_1396.jpeg

• Gilla 2
Postat

HĂ€nger med Ă€n sĂ„ lĂ€nge 😊😊 

börjat med balling idag, hoppas jag hinner hitta en bra balans innan det Àr dags att jobba igen. 

IMG_1401.jpeg

• Gilla 1
  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Postat

NĂ€stan nollat P04 0.03, Ă€r lite alger i sanden kan vara nystartat problem men tror mer pĂ„ lĂ„gt P04. FĂ„r dosera och mata lite mer ett tag 😊 I övrigt ser det ok ut och alla fiskarna verkar mĂ„ prima. Vi Ă€r pĂ„ jakt efter en till sjöborre och en kirurg. Ska bestĂ€lla nya pumpar med, tror det blir smart wave 20. TĂ€nkte ha de pĂ„ baksidan sĂ„ det pumpar mot framrutan. 

IMG_1456.jpeg

Postat

Lite fler koraller pĂ„ plats 😊 köpte Ă€ven en Naso som grabben ville ha. Den vĂ€xer kanske ur akvariet men den tiden den sorgen. 

IMG_1459.jpeg

Postat

Yngel/ Ă€gg i munnen, kĂ€nns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par 😊

IMG_1464.jpeg

• Gilla 1
Postat
Yngel/ Àgg i munnen, kÀnns lite tidigt! Hoppas han överlever prövningen. Kul dock med ett par
IMG_1464.thumb.jpeg.f914c0f8757a8d47cc81471848e0ed17.jpeg

Skoj! GÄr fint att föda upp ynglen pÄ nycklÀckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova

Postat
1 timme sedan, izfisk skrev:

Skoj! GÄr fint att föda upp ynglen pÄ nycklÀckt Artemia om man vill ifall du skulle vilja prova

Jag jobbar pĂ„ sjön sĂ„ tror det blir svĂ„rt att odla upp 😞 har jag tur Ă„ker nĂ„got yngel ner i sumpen och överlever dĂ€r. Men roligt att paret trivs 😊

• Gilla 1
  • 2 veckor senare...
Postat

Hemma efter en vecka borta. Ser vÀldigt bra ut! 
lite varning till mig sjÀlv P04 visar noll men nitrate mellan 2-5. 

IMG_1480.jpeg

• Gilla 1
Postat

2 nya pumpar idag. Blev de billiga men jag tycker det Ă€r lĂ€tta att rengöra och passar bra pĂ„ baksidan 😊 har nu 4 pumpar i akvariet ihop om att det inte blir nĂ„gra dead spots. 

IMG_1483.jpeg

• 3 veckor senare...
Postat

Barnen har skött akvariet perfekt i tvĂ„ veckor 😊 kh har gĂ„tt ner efter nĂ„gon typ av strul med doserpumpen men ligger runt 7. Upplever att lps trivs bĂ€ttre i lite lĂ€gre kh men det kanske Ă€r en synvilla. Behöver öka stĂ€dpatrullen och fĂ„ bort 1-2 anemoner. 

IMG_1532.jpeg

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehĂ„ll har Ă„terskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...