Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej  

Behöver lite smakråd.

Har förlorat en hel del koraller och innan fler inköp så kanske man skulle passa på att göra något med scapen.  

Har ni några tips och idéer. ?
Just nu har jag 2 stora "Plattor" och en lite högre sten konstruktion. 

Funderar på om man ska få in något mer på höjden med små platåer.  

Kanske flytta stenen till höger mer åt mitten och ha något vid överrinningsboxen till höger 

Bifogar bilder. Den smutsiga rutan bjuder jag på.

20250202_111138.jpg

20250202_110616.jpg

20250202_110613.jpg

20250202_110609.jpg

Postat

Jag gillar luftiga scapes, och dun ephyllia garden och goniapora like är veldig trevlige at kolla på. Jag skulle bestemt bygge videra på den ideen. 

Flera photosyntetiske gogonia är veldig trevligt eller lite torches med lange tenkakler vid din gogonia. 

Sen gillar jag at man försökar at gömme overrinningsboksen med  ett scape, her är CoraroC et trevligt alternativ. Dine montipora skulle jag slänge, eller placera veldigt lågt da dom kommar ta över akvariet, och satsa på lite coola SPS i högra sida. 

Så kort summerat, jobba på högra sida, venstra är i min bok veldig bra planerad. 

Postat

Tack för svar.  Jag hade massa torch på högra delen. Men de dog tyvärr. Montioporan ska jag ta bort på den alltid varit ganska ful och som du skriver breder ut sig överallt. 

Min fundering var att flytta den högra stenen lite och sen göra något högre som också täcker en del eller hela överrinningsboxen 

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...