Gå till innehåll

Deltec mce 600


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg



Hej!


har ovanstående skummare, den har skummat bra den senaste tiden men nu det senaste dagarna har det blivit massor med skum.


Hela koppen har fyllts och runnit över på bara en dag. tömde den i går, i morse och nu precis. Alla gånger lika smock full och det har runnit över.


Inga djur har dött eller något.


Är det nått fel eller ska det vara så?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Har också en sådan, du får mixtra lite med luftmängd och höja eller sänka behållaren för att trimma in det hela. Har upplevt att den skummar lite väl ibland efter man ha rengjort den men det brukar lägga sig efter ett tag. Altså sänk luftmängden ett tag, det räcker att du sänker lite.


Mycket bra skummare för övrigt
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har inte stoppat i något annat, jag har för mig att TM hade förut några spårelement eller liknande som gjorde att skummare började att tokskumma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller att det bara rinner över? DVS att nivån i sumpen har stigit till en högre nivå än normalt? Ser skummarkoppinehållet normalgeggigt och mörkt ut?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Nivån är lika hör. I botten är det som brun/grönvatten, sen är resten gulbrunt skum. Luktar grymt illa. Jag får mixtra lite med luften.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...