Postat 2 timmar sedan2 tim Hej alla!Vill gärna dela med mig nu när jag har startat ett nytt akvarium. Jag har då uppgraderat från ett 54l standard kar med hang-on-back filter till detta.Sedan jag har varit liten så har ag varit farsinerad utav korllreven, och har altid velat återskapa ett litet rev hemma. Men det är altid något som har fattats i mina kar. SPS koraller, det är ju det som har gett strukturen i korallreven.Så jag har beslutat att starta ett nytt 150-liters akvarium med sump och vill gärna dela med mig här för att få både tips & tricks, samt dela med mig av mina lösningar. Måtten är då 50x60x50cm och har en sump som kanske är 20l?Jag har då börjat med att beställa hem massa AquaForest sten coh lagt ca 6-7 timmar på att scapea det, ett tips är att blanda grå och lila epoxy för att få lite olika färger som kamoflerar sig riktigt bra med stenen.Efter flera justeringar så blev detta slutresultatet:Målet med karet är nog att försöka återskapa denna AI-genererade bilden Jag ser fram emot att uppdatera tråden, och framför allt svara på frågor och läsa era tips och trix. Ändrat 1 timme sedan1 tim av Yonas16
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.