Gå till innehåll

clowntrigger


Forsberg

Rekommenderade inlägg

Efter läst alla Svärds ala artiklar plus annat på forumet har jag mot bättre vetande lagt i en clowntrigger i mitt korall kar, den är fortfande bara en bebis 3 cm lång men den är fullstäng orädd hittils har den inte rört några koraller.vi få se

Mvh'

Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul! Lycka till! min lilla 3cm bebis dog tyvärr. Detta är min favoritfisk framför andra. Din lilla bebis gör ingen större skada nu men när den börjar bli jobbig så får du väl sätta upp ett större fish only. Min saliga ozzy som var ca 6-7cm älskade trochus och astreasnäckor så jag hade liiite problem med alger. Det var 7 st snäckor som klarade sig tack vare att de höll sig undan på dagarna och åt på nätterna så det känndes viktigt att hålla ett så näringsfattigt vatten som möjligt, han rörde aldrig några koraller. Problemet är ju när de växer upp då kan de bli elakingar de äter inte korall men de kan bita i allt bara för att slipa ner tänderna för tänderna växer hela tiden och då är det bra att tugga sten mm. Viktigt att skydda sladdar och eventuella doppvärmare då dessa är i farozonen för en nyfiken tryckare. Jag ska nog prova 2st nästa gång och se om man kan få ett par.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...