Gå till innehåll

Snygg bänk? :)


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg



Tjo alla, som ni kanske vet så ska jag ju starta upp mitt första salt så småningom..


Men nu är det så att jag har troligtvis ett akvarie som jag ska ha som sump, om jag inte ändrar mig å det läcker efter omlimmningen..


Men det är så att det är större än själva akvariet? Någon som vet hur man kan bygga en snygg bänk på något vis så att det inte ser så jätte dumt ut iaf?? :))

Alla förslag är välkommna.. :)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Oskar..Du gör mig alltid förvirrad [img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley2.gif[/img]


Det är mkt kanske och troligtvis och borde...... *skratt*


Varför inte ta det större karet som huvudkar och göra det minsta till sump? Spelar ju ingen roll om även sumpen är borrad i botten det lägger du ju bara igen. Bygg i trä eller alu och är det inte allt för mkt som skliljer karen åt så låt det bli en glipa mellan väggen som du täpper igen med en breed list? Huvudsaken att visningsidanär rak..aja... försökt iallfall lycka till[img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley2.gif[/img]
Länka till kommentar
Dela på andra sidor



hehe, har lite svårt att bestämma mig ibland.. :)


men det större karet är ju ett äldre ram akvarie, så det e inte så snyggt..


får se om jag försöker byta till det mot något istället så bygger jag en mindre sump, eller mot mindre kar..


Ska kika runt lite iaf.. :) Ska försöka ge mig på å limma det idag och imorron..
I djuraffären sa dom att jag skulle lägga en liten tunn stripa med silicon och sedan kleta på massor dan därpå.. testar med den tekniken.. :)


Ha det, hör av mig igen när det börjar bli dax.. :) VILL HA MYCKET PENGAR ! :<
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...