Guest Gäst Postat 10 december 2003 Postat 10 december 2003 Lite nyfiken på vad ni har för avdunstning i era små kar? Har för tillfället täckglas på mitt eftersom rampen är tämligen lös ovanpå och katten tämligen nyfiken av sig men jag har bara fyllt på 2 liter vatten på snart en månad...känns ju inte överdrivet mkt direkt.__________________MVH Samuel - Läst mycket som KAN vara rätt men vet väldigt lite som ÄR rätt.
Guest Gäst Postat 10 december 2003 Postat 10 december 2003 LYCKANS ER MED SMÅ KAR!!!6,5-7L om dagen har jag i mitt 750L akvarium.belysningen spelar väll stor roll så jag kan säga att jag har en 250W MH och tre st 36W lysrör.det blir väldigt mycket kalkvatten __________________/Peter G Mitt akvarium som är till salu, skicka ett mail
Guest Gäst Postat 10 december 2003 Postat 10 december 2003 5l/dygn -> 270L + 100L sump __________________/Björn
Guest Gäst Postat 10 december 2003 Postat 10 december 2003 Själv har jag ju bara en energilampa och nån annan myskolampa jag inte sett förut,impulsköp som visade sig ge väldigt varmt ljus...lustigt nog har det inte blossat upp några mer grönalger sen dess utan det är bara kalkalgerna som verkar växa över rubbet. Får väl se hur det blir när jag får upp mina lysrör över...__________________MVH Samuel - Läst mycket som KAN vara rätt men vet väldigt lite som ÄR rätt.
Guest Gäst Postat 10 december 2003 Postat 10 december 2003 det dunstar ca 6-7 L /dygn för mig__________________/Igge
Rekommenderade inlägg