Gå till innehåll

Semesterresa (Nu i Borlänge)


Bjerlk_Ferlock

Rekommenderade inlägg

Hej...

Har nu varit runt på en resa snart genom hela södra sverige, samt en sväng till Danmark..

Danmarksresan blev tyvärr utan tivolibesök samt besök på Danmarks nationalakvarium...

Fru och barn orkade inte med en sådan resa i 30 graders hetta utan ville bara slöa på sandstranden utanför Ängelholm... Och inte fanns det korallrev där inte... ;)

Men i Göteborg hann vi i varje fall med ett besök på Universeum. Imponerande storlekar, och för mig, ett imponerande korall akvarium. Om även det inte var så stort. Tragiskt bara at barnen hela tiden ville springa iväg till andra saker. Men ett tag satt jag klistrad.

Men men. Nu är jag i varje fall uppe i Borlänge och kommer tyvärr inte komma förbi Stockholm på vägen upp till Östersund. Utan vi kör raka spåret upp redan imorgon. Så alla tankar på JR akvarium etc har gått i graven.

SÅ nu till frågan finns det saltvattens butik ens i närheten av Borlänge?

Eller finns det nån trevlig själ som vill ha en drägglande fanatiker på besök och kanske vill avstå några fraggar?

Tiden är kort det vet jag. Men kanske nån annan är innomhus i detta svettiga land ;)

Glad sommar på er....

Kimmo aka Bjerlk Ferlock

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

finns inga butiker här i krokarna.. djurmagazinet i falun har 2 små saltburkar, men dem ser ut som skit och priserna är skyhöga.

jag åker själv iväg på semester nu, annars hade du gärna fått komma hem till mig.. lite kaffe, lite skitsnack och några fraggar hade jag kunnat erbjuda. synd att jag själv åker idag som sagt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Suck...

Som några andra, så har temperaturen i karet stigit väl högt...

Såg det när jag klev in genom dörren till huset igår. Blev akut sänkning av temp, genom att hinka ut vatten och stoppa i frysen ett litet tag ;)

Gick ner från 31 till 26 senare på kvällen...

Men nu har man tömmt allt för att flytta ner det till källaren. Har ca 19 grader konstant i källaren sommar som vinter. Blir en trevlig plats för det där. Kommer dock att sakna det på övervåningen, men det blir att använda gillestugan mer och sitta och glo på burken där...

men men. Ville bara delamed mig av missöden ;)

Hoppas allt är gott med er alla....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Efter en massa kånkande är det nu klart.

Överlevande är bara stenen samt 3 fiskar. resterande strök med :(

Kanske går att rädda några fraggar... Tiden får utvisa...

Blev att man la ner doppvärmare hehe... Kanske kommer behövas. Tiden utvisar...

Ha en trevlig dag alla.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...