Gå till innehåll

skulle man kunna leda ytavrinningen direkt till skummaren?


gesi

Rekommenderade inlägg

är det inte stor risk att det hamnar större partiklar med saker som kan fastna i skummaren..?

jag har en bubble king 250 extern som vill ha 4000 l/h, skulle man kunna reglera ytavrinningen så att det blir ungefär 4000 l då...eller kan skummaren fungera med mindre vatten...?

det skulle vara skönt att slippa en pump att mata skummaren med..(en pryl mindre:))

vad har ni för tips och erfarenhet ang detta?

jag kanske har helt fel..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är det inte stor risk att det hamnar större partiklar med saker som kan fastna i skummaren..?

jag har en bubble king 250 extern som vill ha 4000 l/h, skulle man kunna reglera ytavrinningen så att det blir ungefär 4000 l då...eller kan skummaren fungera med mindre vatten...?

det skulle vara skönt att slippa en pump att mata skummaren med..(en pryl mindre:))

vad har ni för tips och erfarenhet ang detta?

jag kanske har helt fel..

Jag har precis dratt igång mitt 375 liters, här matar jag min APF600 från ytavrinningen, funkar bra än så länge :)

direkt efter genomföringen har jag ett T, ena leder ner till skummaren(20 mm) och det andra ner i sumpen (32 mm) sen har jag kulventiler på båda rören för att kunna fixa flödet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...