Gå till innehåll

Hålla LS vid liv..


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

Jag funderar på att köpa 15-20 kg levande sten på annons så jag har när jag skall starta upp.

Det är runt 1 månad till jag kan starta akvariet. om jag nu köper stenen, räcker det att jag har den i backar med saltvatten för att hålla den vid liv.. den behöver ingen beslyning eller? hur stark cirkulation behöver jag får att få den att överleva... jag har ett ytterfilter på 600 l/h.. räcker detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej! Jag håller på att starta upp ett kar och jag köpte beg sten tyvär.Be att få mäta fosfaten innan du köper den.Jag gjorde det inte,stenen hadde bundit upp välldigt mycket fosfat.Har kört med fosfat reaktor i 2 månader nu,å nu först har jag kommit ner på noll. MvH Kjell

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har som ingen möjlighet att väta eller lukta innan jag köper eftersom det är många mil emellan och personen skall skicka.. men jag har hört gott om personen och andra som handlat av honom har varit nöjd, så jag hoppas påd et..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...