Gå till innehåll

Gul anthias


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Såg på shark gordon idag på discovery chanel vid ett tilfälle så va det ett stim med knal gula fiska påminde lite om anthias någon som har en anning om vad det kan ha varit.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina honor är gula- fast de går mer i orange ton.. anthia ska finnas i flera olika nyanser- lila, rosa, gul... fler olika färger har jag inte sett.. men finns säkert mer..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns ju som sagt väldigt många sorters Anthias och pseudoanthias och dyl, så det är väl inte omöjligt att det var sådana du såg.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan kika i mitt uppslagsverk på jobbet om jag hittar namnet på den. Väldigt många Anthiassorter går att beställa hem, en del listor har hur många sorter som helst, men när man går utanför squammipinnis och kashiwae och det gänget så stiger priserna snabbt. Jag tippar att många av de "finare" sorterna lätt hamnar på 2000:- st till kund. Det är säkert en anledning till att en del sorter inte är så vanliga i handeln.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Menn de där på bilden skulle kunna vara Squammipinnis-honor. Alltid svårt att bedömma färgerna på undervattensfilmer, beror väldigt mycket på ljuset.

Dyrare Anthias är ofta mer djuplevande och inte särskilt lämpade för akvariumliv.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...