Gå till innehåll

Kirurgmat?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej! Jag undrar vad ni matar era kirurger med, själv kör jag med sallad, artemia och spenat. Min palletkirurg äter hur mycket som helst men blir ändå inte fetare, så jag undrar om det finns någon mat som är bättre lämpad för dem och gör att de lägger på sig lite. Jag har sett(på besökares akvarium) att flera stycken av er har palleter som är riktigt feta och fina hade varit kul om ni kunde berätta vad ni matar dem med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Spriulina flakes, Dr. Bassets pellets, Artemia o Norialger. Har provat Julians sprungs nya algliknande mat men det verkar som inte gilla.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Tjabba


Fettet på kirurgerna kommer av den animaliska föda de också äter, många glömmer denna föda och där av ser kirurgerna smala och beniga ut..


Mitt råd pröva med mysis, artemia eller någon form av marin granulat..
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har gjort en mix som mina kirurger e galna i... efter ett tips på en amerikansk sida... består av zucchini,broccoli,spenat och räkor... frys in och bryt av i små bitar,,,MATA MATA[img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley17.gif[/img] för övrigt så e det hepatus och scopas kirurger jag har...
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...