Carro Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Hej, Carro heter jag och är ny både här och i "saltvärlden" (som blir större och större ju mer man läser) Tänkte först att jag skulle börja med ett kar på 200 l, men lutar mer och mer på att börja med 100 l. Min fundering är om det är svårare med ett mindre kar och vad ni rekomenderar till en nybörjare. Citera
GustavF Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Som ägare till ett akvarie på ca 130-liter så säger jag 200L. Större är nästan alltid bättre då det blir stabilare. På 100-liter kan du heller inte ha många invånare vilket du snart kommer tycka är tråkigt. Citera
Manks Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Stort större men helst störst. ungefär så. Du kommer ändå förmodligen vilja uppgradera så småningom. Men börja med attläsa. Läs väldigt mycket och använd sökfunktionen och sök på ord du inte riktigt har kläm på får du bra trådar. Välkommen till Guiden Citera
TedA Postat 11 augusti 2006 Postat 11 augusti 2006 Jag håller med. 200 liter är bra att börja med. Räkna dock inte att kunna ha så många fiskar, cirka 4-5 stycken lagom små kan vara bra i ett 200 liters. Mindre antal fiskar belastar inte akvariet så mycket vilket gör det stabilare. Kan du nöja dig med 2-3 stycken så är det ännu bättre.// Ted Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.