Gå till innehåll

Naso Lituratus kanske ?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Vi har en P. Hepatus , en Z. Scopas och en Z. Flevescens (även lite clown och annat smått) men funderar på att stoppa i en fjärde kirurg i vårat Percula 120 (450 liters) akvarium. Den gula kirurgen är lite hård framförallt mot Scopas Kirurgen och de är lite hispiga så jag skulle vilja göra nått åt det och förhoppningsvis skapa bättre balans. Naso Lituratus är himla fina och verkar vara trevliga kirurger men hur stora blir de igentligen i akvarium, är vårat 450 liters för litet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att ditt akvarium är i minsta laget för en Naso.
Tror inte heller att din guling skulle bli snällare av att du sätter in yterligare en kirurg i karet. Kan bli så att den blir ännu agresivare och vill försvara reviret ännu mer. Jag har en som är väldigt agresiv och närvig, särsilt när det är mat att försvara. min xanthurum för åftast ta smällarna . Veliferumen törs den inte rikigt gå på , de bara spänner sig för varandra.
Vore det inte bätre att skaffa någon dvärgkejsare ,typ loriculus eller bicolor. Bara ett förslag
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...