Gå till innehåll

Clown problem..


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har köpt två st percula clowner. Dom är ca 3-4 cm stora. Vad jag undrar är om det är normalt att dom står i ett hörn av karet? Det värkar nästan som om dom inte orkar simma mot strömmen, jag har provat att stänga av pumparna men dom simmar lika endå. Har haft dem i två dagar så det kanske försvinner senare men man vet aldrig. Akvariet är ett 290 l Percula och har vari igång i ett år. Cirkulationen är på 2000 liter/h.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad har du för andra fiskar?
Det är mycket troligt att de bara är försiktiga av sig och kommer bli mer rörliga om ett litet tag om det inte är så att de blir trackaserade.
Att simma mot strömmen har de absolut inga problem med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar ta några dagar innan dom vänjer sig vid strömarna men dom brukar vara ute å simma endå.
Äter dom ?
Å som zavke sa vad har du för andra fiskar ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor



Mina clowner var också så de två första dagarna. Men nu verkar det som om de harbekantat dig med omgivningen och idag simmar de runt överallt. =)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Jag har tre pjamasfiskar(Sphaeramia orbicularius) som är ganska stora ca 7-8 cm. Dom har inte ätit vad vad jag har sett. Men nu simmar dom runt mer[img]https://www.saltvattensguiden.se/forumet/smileys/smiley17.gif[/img]
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...