Gå till innehåll

Köpa PVC


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej,

Håller på att bygga om mitt system och måste då köpa en del pvc-kopplingar mm. Där jag bor (Mariestad) är utbudet väldigt begränsat så jag tänkte passa på att köpa när jag åker ner tillGöteborg i nästa vecka, så nuundrar jag om någon vet var man kan få tag på detta i Göteborg-trakten?

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad jag vet så finns det ingen speciell som jag vet säljer just PVC delar över disk.

Nån Gôteborgare som vet..

Då jag köpt så har det blivigt från Örebro och Tyskland

__________________

MVH

Christian

wrang.com

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Kontaktade Ahlsells här hemma och via en återförsäljare kunde jag få tag pådet jag ville ha. Inte jättebilligt direkt mende hade lådvis medkopplingar och dyl, allt från 10 mm och uppåt tror jag. Så ett bra tips är att höra med dom om ni behöver pvc-prylar.

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är svårt att vara solidarisk med våra Svenska handlare när priset på PVC-kopplingar ligger ner emot 25% i Tysklandmot priserna hemma. Tragiskt.

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med johannes har varit å pratat med ahlsell dom har grejerna men till sky höga priser sen säljer dom inte på meter vara utan jag behövde en bit på 20cm skulle jag få köpa tre meter då blir det biligare att beställa från tyskland.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej niklas.dom flesta vvs och rör firmerna har det.jag har handlat utav rör pojkarna och rör shopen på hisingen backa plan.det dom inte har hemma kan man hämta på ahlsell. häls magnus kungälv

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När det gåller såna stumpar som 20 cm får vi hjälpa varandra, dom flesta av oss sitter nog på lite smått o gott för det blir ju alltid lite över, en krök här o en t-koppling där. Behöver du fortfarande en bit på 20 cm Jimmy så skickar jag det till dig, har nog de flesta dimmensioner. 25, 32, 40. Har också en 40mm kran om nån letar efter det. Kostade 30 euro i Tyskland och 800:- här om jag inte minns fel.

Nicklas-Mariestad: Vad är det du behöver? Och hur gick det med din revpelare?

__________________

Ha d

Johannes

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Johannes,

Jag har fått tag på det jag behöver, men tack för att du frågade.

Håller ju på att bygga om mitt nuvarande system och det har tagit ganska mycket tid så tyvärr har jag inte hunnit med att iordningställa revpelaren än. Och just nu håller jag även på att bygga en bakgrund av torkad levande sten (sågat som en galning =) ) som jag kommer limma direkt på bakrutorna (hörnakvarie).

Återkommer med uppdateringar allt eftersom!

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Bakgrunden kommer jag att limma med silicon som jag blandar med krossad levandesten (fint som mjöl)...ingen aning om resultat men har provat på en bit glas och det verkade ok.

__________________

Mvh

Nicklas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...