Gå till innehåll

Fiskbesättning


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hur många fiskar kan/bör man max ha i följande akvarium:

450 liter med ca 55 kg levandesten. Aquacare skummare för upp till 1000 l. Akvariet är uppstartat för 2 1/2 månad sedan.

Nu har jag två blenider, en gul kirurg och en elddvärgkejsare.

Tänke så småningom stoppa i en kirurg till (palett kanske), en till dvärgkejsare samt 2 clowner. Skall bara få igång UV-ljuset först.

Har ni några tips om när, paletten skall man väl vänta med en månad till.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är dina vattenvärden bra å stabila så kan du stoppa i clowner dvärgkejsare vet jag inte hur känsliga dom är.
Palletter är ganska så änsliga mot prick så uvt är bra men du bör nog vänta några månader till innan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för hjälpen,

Finns det några riktvärden för hur mycket fisk man kan ha per liter och kg levande sten?

Funkar det att ha 10 halvstora fiskar (midre kirurger, dvärgkejsare och clowner) till ovanstående kar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mindre kirurger ? Kirurger blir ganska stora, de minsta blir väll ca 20-25 cm. Dvärgkejsare är ju däremot mer sådana som jag kallar halvstora. Clowner beror på vilken sort men de flesta blir ju inte så stora. Riktvärden på hur mycket man kan ha är nog svårt att säga men ta det lugnt och se lite själv hur det utvecklas. Man får ju ta med i åtanke att de man köper inte alltid kommer vara så små som då man köper dem.
Lycka till med karet, hoppas det går bra !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...