Drullputt Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 http://www.premiumaquatics.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=FI-MT-2101Q&Category_Code=Aquariums Citera
GustavF Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Jag köpte en SQWD och en refraktometer därifrån för typ ett år sedan och det gick utmärkt. Det är väl dock ingen hit att köpa elektriska apparater då de kör 120V/60HZ i USA vilket blir inkompatibelt med svenska uttag och det kan tyvärr inte enkelt ordnas med en billig adapter. Citera
Drullputt Postat 25 augusti 2006 Författare Postat 25 augusti 2006 Oh crap !! Finns det inget sätt att lösa det på ?Är ju endast i USA det finns sånna läckra akryl kar med inbyggd skummare och läckra belysningar. Finns ju bara dynga i Sverige vad gäller mindre kompletta kar, finns inget som slår ett akrylkar med runda hörn där det inte är fula silikonsträngar som på glasburkar. Citera
GustavF Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Kan inte så mycket om el, men lite info finns här: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=3804Ja akrylkar med rundade hörn är sk*tsnygga. Såg några på Djurfavoriten i Uppsala för några månader sedan, men de hade såklart inte någon integrerad saltvattensteknik. Citera
Drullputt Postat 26 augusti 2006 Författare Postat 26 augusti 2006 Kommer bara tillbaks till den här tråden via länken Citera
GustavF Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Doh... Nu har jag uppdaterat med den korrekta länken. Citera
Drullputt Postat 26 augusti 2006 Författare Postat 26 augusti 2006 Verkar inte gå att få det att funka bra, typiskt !! Då blev det ingen uppstart då... Citera
Dave Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Men home sweet home alabama vad sugen jag blev med!?! HQI 150 watts lampa gick att få med.. Vi får vänta så kommer säkerligen något större märke att tillverka något liknande o byta till europeisk elstandard. . . Får vi hoppas!Dave Citera
Drullputt Postat 26 augusti 2006 Författare Postat 26 augusti 2006 Får man verkligen hoppas...Hoppas annars att AM:s NanoWave kommer till Sverige inom en snar framtid. Ingen halogen, men istället inbyggt refugium med lampa för att odla alger i bakstycket + då kraftig PC belysning, skummare mm. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.