Jurgonh Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 Hejsan, har försökt hitta nån tråd om detta men inte hittat.Skulle nån vänlig själv orka skriva ner vilka som är dom optimala värdena av följande.Och hur man senare kontrollerar altså ökar eller sänker värderna till det optimala.Så jag vet vad jag skall göra när jag nu mäter alla värden framöver.Skulle vara mycket snällt =) Eller hänvisa mig till rätt tråd om jag har varit blind när jag letat.NitritNitratFosfatPHKHCalsiumMgStrontiumJodNått mer? Citera
Draedon Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 nitrit = 0nitrat = gär går åsikterna isår verkar det som, men så lågt som möjligt.. 0-5fosfat = 0ph = ~8,2kh = 8-12calcium = 420mg = 1300finns massa tillsatser/metoder för att justera värden.. detta är vad jag har lärt mig, om det sen är rätt eller ej låter jag någon annan svara på Citera
Jurgonh Postat 30 augusti 2006 Författare Postat 30 augusti 2006 nitrit = 0nitrat = gär går åsikterna isår verkar det som, men så lågt som möjligt.. 0-5fosfat = 0ph = ~8,2kh = 8-12calcium = 420mg = 1300finns massa tillsatser/metoder för att justera värden.. detta är vad jag har lärt mig, om det sen är rätt eller ej låter jag någon annan svara på Tack för det =)Det är väl mest kh & ph jag är intresserad av hur man kontrollerar effektivast =) Citera
Draedon Postat 30 augusti 2006 Postat 30 augusti 2006 jag har använt tropic marines triple buffer, funkar bra för mig. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.