Gå till innehåll

nakensnigel


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Jag har hittat en nakensnigel i karet, har förmodligen haft den ett år eller 2 utan att ha sett den eller märkt dens närvaro så den gör förmodligen ingen skada. men jag undrar hur man får reda på om och hur giftig den kan vara. Den är ca 5 cm lång 1,5 cm bred helvit med små "träd" utväxter på sidorna. Rätt frän faktiskt!
jag trodde först att det var några konstiga polyper som jag missat. Den är nog bara ute på nätterna
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag hittat den tror jag , men det konstiga är att den äter mjukkoraller-varför har jag inte märkt det då? Han borde ha bott i karet iallafall ett år om han inte följt med en mjukkorall som jag köpte för ca 2-3 mån sen, men det borde jag ju ha märkt tycker jag. Konstigt att jag inte märkt nåt på korallerna här är en länk till en tror jag [url="http://www.aqua-life.com/suborder_dendronotacea/tritonopsilla_alba.html"] [url]http://www.aqua-life.com/suborder_dendronotacea/tritonopsill[/url] a_alba.html[/url]
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp han har ätit på min sinularia asterleobata(eller vad den nu hette) så nu har snigeln åkt ut till dom sälla kloakerna!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sånna hade jag oxå i mitt kar, såg inte heller nån direkt skada, men då jag läste att de käkade korall åkte dom ut, trodde bara jag hade en men när jag ändrade bland korallerna hittade jag 3st, varav en bamsing som satt mitt ibland mina stjärnpolyper, fick ta med en del av stjärnpolyperna för att få tag i den....Har spanat efter fler men inte hittat några än...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fast snigeln har åkt ut har jag nu märkt att korallen på baksidan nästan är helt uppäten smiley3.gif vad är nu detta, ska spana som f......n inatt för NU dj....r

holy sh*t jag hittade 5!!!!!! st till inte konstigt att jag bara har en liten bit korall kvar, tror ni den kommer att läka ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...