Gå till innehåll

Anemonsubstitut


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Är det någon som sett nån lista över koraller som funkat som värdar för clownfiskar någonstans? Har försökt finna något men hittar bara spridda skurar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog just det som är problemet... det är lite slumpmässigt. Hos mig har clowner använt Sarcophyton-arter och Euphyllia-arter.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Följande fungerar bra med de flesta clowner:

Catalaphyllia jardinei, Rhodactis, Euphyllia divisa, Sarcophyton sp. Euphyllia ancora, condylactis gigantea.

Unvik att ha goniopora sp tillsammans med clowner över huvudtaget, då dessa dör av att clownerna våldgästar dem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina har en Sarcophyton, och den går de tyvärr inte i. Nu har de iofs bara bott hos mig några dagar, men inte ännu iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina Tomatclowner vill inte ha min anemon så det har tagit en Sarcophyton i besittning

Antar att de kanske inte vet om att de skall vara i anemonen eftersom de är Svenskfödda. Har försökt att locka ner dom i anemonen men inte då.

För övrigt så har jag sett tendens till lek för clownerna på Sarcophytonen.

Puttsarå värsta darr/parningslek och visarRevir mot de andra fiskarna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

mina clowner rörde inte alls mina anemoner eller mina stora sacrophyton men då jag satt ner en lite störe drake så flydde dom till anemonen direkt och kom inte ut alls innan jag tog mort draken som vid detta laget hade ätit upp en clown.

sedan dess så är dom konstant inrullade i anemonerna

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...