Guest Gäst Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Min Fungia som jag fick hem för en vecka sedan var nu på morgonen helt uppblåst. På eftermiddagen var den sitt platta jag igen och då hade den förflyttat sig. Varför sväller den upp Citera
Guest Gäst Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Vad menar du med uppblåst? Fungians tentakler ska vara uppblåsta om det är så du menar. Min fungia är fullt uppblåst på dagarna och lite mindre uppblåst på nätterna .Så det är fullt normalt. Som jag har förstått det så blåser den upp sig när det är ljust , för att zooxanthellerna ska kunna ta upp så mycket ljus som möjligt och på så sätt kunna förse korallen med näring. Att den inte har varit uppblåst tidigare beror nog på att den inte har acklimatiserat sig förens nu. Citera
Guest Gäst Postat 1 april 2004 Postat 1 april 2004 Sen så tror jag att de öven gör så här just för att förflytta sig. (Jag har läst med till detta någonstans kommer inte ihåg var bara)DVS att de fyller sig med vattenför att kunna åka snål skjuts med vatten strömmarna. Tills de hamnar på ett bättre ställe där de trivs. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.