Gå till innehåll

Fungia som blev stor


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Min Fungia som jag fick hem för en vecka sedan var nu på morgonen helt uppblåst. På eftermiddagen var den sitt platta jag igen och då hade den förflyttat sig. Varför sväller den upp

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du med uppblåst? Fungians tentakler ska vara uppblåsta om det är så du menar. Min fungia är fullt uppblåst på dagarna och lite mindre uppblåst på nätterna .Så det är fullt normalt. Som jag har förstått det så blåser den upp sig när det är ljust , för att zooxanthellerna ska kunna ta upp så mycket ljus som möjligt och på så sätt kunna förse korallen med näring. Att den inte har varit uppblåst tidigare beror nog på att den inte har acklimatiserat sig förens nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så tror jag att de öven gör så här just för att förflytta sig. (Jag har läst med till detta någonstans kommer inte ihåg var bara)

DVS att de fyller sig med vattenför att kunna åka snål skjuts med vatten strömmarna. Tills de hamnar på ett bättre ställe där de trivs.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...