Gå till innehåll

Vad är detta ?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Någon som kan lugna mitt funderande ??

Denna "ploppade" upp ur stenen som min mjukkorall sitter på, någon som vet vad det är ???

(Dålig bild, jag vet, kameran är inte den bästa....)

sak.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade mina aningar om att det kunde vara en kolonianemon :)

Tja, färgen är.... typ ljust olivgrön, och så har den en brun kant runt hela vägen, ochså har den som fransarsom går ut från kanten (i samma bruna färg)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att vara säker,kan du beskriva hur roten ser ut? Är den liksom som en liten kula som denna då sticker upp ifrån på en relativt smal hals?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte se någon rot alls..... ser ut som den ligger rakt på stenen.... får väl titta när ljuset varit släckt ett tag, så kanske den dragit ihop sig lite....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...tänker efter lite, har den följt med som fripassagerare så är det väl ganska logiskt att den har roten i en håla. Ge henne lite mat så ska du se atthon blir lycklig och börjar spotta ut små kolonibebisar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm, vad matar man en sådan med ??, och framförallt HUR matar man den... hur kan man vara säker på att den får i sig något ??

Är det plankton eller liknande som gäller ??

Eller Artemia ??

Den är juh inte direkt stor... knappt som en femtioöring....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I princip verkar du kunna mata med vad som helst, jag har tryckt i typ en 10 dels halvfrusen räka i min

Ta vad du behagar som du tror kan räknas som mat och lägg med en tång eller liknande matbiten direkt på mitten av den. Då triggas sväljmuskelaturen och den sluter sig runt matbiten... Se till att inte ta för stor bit mat bara,ett av huvudena på min verkade sätta i halsen när han fick för stor bit

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

helt klart en koloni anemon du behöver inte mata den den får isig av den mat du använder när du matar fiskarna.

Men om du vill ha lite fart på den så du får fler så kan du ge den lite artemia eller liknande

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...