Gå till innehåll

Koraller och ljuspåverkan


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Om du lyckas återskapa den ljussituation den hade när den var grön så tycker jag att den borde bli det igen....någon annan som faktisktVET någonting om detta?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gissar,kanske inte framgick så tydligt, men det känns ganska logiskt då den ändrar färg pga ändrade ljusförhållanden så borde den ju återfalla till det gamla färgmönstret om den hamnar under samma ljus igen?

Känns konstigt att det skulle vara slumpmässig färg beroende på ljus...borde ju ha att göra med vattenkvalitet och hur långt ifrån ljuskällan den befann sig samt då färgtemperatur och watt på belysningen.

Ändrade så att det kanske framgick lite tydligare att jag inte VET utan spekulerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aldrig läst någoting om men det är väl tänkbart. Dock har jag fattat situationen som att han köpt korallen och när den hamnade i hans kar började den sakta ändra färg och blev till slut röd/orange och då det verkar vara ganska vanligt att koraller ändrar färg när de hamnar under annan belysning så tyckte jag det var ganska logiskt att det skulle vara skälet. Är det någon som har erfarenhet av att sina koraller ändrar färg under sommaren när temperaturen stiger?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en acropora som blev blekare efter att jag haft en värmetopp på 31 grader . Den har börjat mörkna igen men nu har jag även bytt MH .

jerker

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...