Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Halloj Boys&Girls.Hur vanligt/troligt är det att man får lek på sphaeramia nematoptera i akvarium, och är de munruvare? Min hane har inte ätit på ett bra tag, och ser rejält full ut i munnen. Någon som vet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Nu har jag hittat lite info. Tydligen inte helt ovanligt att de leker i akvarium, och hanen är mkt riktigt munruvare. Får väl se om det blir något. Vet ännu inte hur länge de går, eller hur länge han gått redan. Han släpper de antagligen när jag är i FRankrike och så kommer ingen någonsin märka att det funnits yngel:-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Om det nu var något så finns det inte kvar efter min semester, men de på jobbet (ur samma grupp som mina två kommit) har lekt, och släppt ut ynglen. Kul! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Och resultatet?Några överlevande? Något att berätta om ynglen?*NYFIKEN* Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Nej tyvärr. Miljön i ett försäljningsakvarie med andra arter i är nog inte ideal, och varje gång någon stoppar ner håven blir de ju stressade. Tror någon köpe lekparet:-) Kul för denna person. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Jag är imponerad att de behöll äggen/ynglen så länge. Jag har två par Bangaii som ger upp äggen efter ett par dagar... hela tiden! Var föresten nere i Danmarks Akvarium lite utanför Köpenhamn. Där såg jag en Pyjamas-hane med ägg i munnen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 De på aquaria tuggar också nästan jämt. (bangaien alltså.) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Gäst Postat 3 april 2004 Dela Postat 3 april 2004 Hej Gabbi, jag hittade en länk som kanske kunde intressera dig. http://www.reefsuk.com/CaptiveBreeding/Articles/PyjamaCard.h tm Kan även tala om att en av mina Kauderni-hanar nu hållt äggen i cirka 2 veckor. När han gäspar ser jag till o med ögonprickar i äggen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.