Gå till innehåll

Borstmask?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Har fått några (?) ca 5 cm långa maskar i karet, ser ut som tusenfotingar, bruna till färgen. Ska jag försöka ta bort dem jag ser eller ska jag ha kvar dem, gör de nån skada?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja,såvitt jag förstår så är fireworms klart röda medans de han beskrivit var bruna...sen om alla pratar om samma sak vet man ju inte

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fins flera 100 olika arter av borstmaskar om inte flera 1000! Vissa verkar vara dåliga att ha men de allra flesta ska det inte vara nått problem med. Den vanligaste är den som är röd och svart och är ganska smal. Det är sånna jag har och de har som sagt aldrig gjort nått annat än bra saker för mitt kar. De äter upp döda/döende saker bara. Det är detta beteende som har gjort att de fått lite dåligt rykte. Man har anklagat masken för att dödat nått djur fast i själva verket så var djuret döende av någon annan orsak redan och masken gjorde bara sitt rengörings jobb. MEN!!! Det fins de som inte är bra, en gång hade jag en länk till en sida som visade bilder på de arterna, jag har för mig att jag postade den länken nån gång här på forumet så den fins kanske kvar, nu har jag tyvärr tappat bort den smiley19.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...