Gå till innehåll

Ormsjöstjärna åt upp den!!!!!


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej.

Min Kulfisk blev sjuk i helgen fick slem över ögonen och kunde inte simma för den såg inget. Jag frågade runt lite och fick svar att det var som den var stressad, och jag skulle inte ta upp den. Så jag lät den vara där över natten.

När jag kommer upp på morgonen så hittar jag inte kulan någonstans.....märkligt tänkte jag.

En stund senare upptäcker jag min ormsjöstjärna....det var det j*****ste jag sett!!!

Han var så tjock så han kunde knappt röra sig!!

Det enda jag kan komma på är att han har mumsat i sig kulan över natten!!

Har någon annan varit med om något liknande??

Trodde de bara åt skiten på botten, de små resterna!!

Men ack vad jag hade fel..hihi.

Synn på kulan bara, ville verkligen att han skulle bli bättre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken sorts ormstjärna är det? Vissa av dom har väl rykte om sig att vara riktiga jägare, dom gröna t.e.x. Jag har själv svart som ska vara ganska fredliga av sig, men en sjuk firre kanske lockar dom oxå?

Eller så har kulan dött själv under natten och sen blivit uppkäkad, då är han ju skit på bottnen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hej på er detta lät oroväckande jag skall hämta en stor grön på onsdag gissar att den är 30 - 40 cm mellan spetsarna så det är ett stort monster är det så att den tar även frisk fisk? smiley3.gif vill ju inte att den rensar karet

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En fisk behöver inte vara sjuk för att en grön ormsjöstjärna skall äta den. Ena rackarns monster är vad dom är. För ett par år sedan hade jag ständigt sjunkande antal fisk i karet men aldrig några lik. Frugan hade hittat en firre hon ville ha så vi slog till förståss. Inte så ofta man får det attesterat så där med en gång. En liten Anthias liknande firre (orkar inte kolla vad den hette) och den var hur frisk som helst. Lite blyg såklart. Den överlevde i 20 minuter i karet. Efter inkoppningen så kom grannen och vi tjötade en stund och sen skulle förvärvet beskådas. Det var bara stjärten vi såg. Ormsjöstjärnor är ena äckliga kräk tycker jag. Det är inget mot vad frugan tycker. Ändå var det hon som (utan att byta om till Bikini) plumsade i och bjöd ut kräket till högstbjudande fortare än vad nån hinner säga redox.

Gröna sortens ormsjöstjärnor anser jag hör hemma i stora kar med stor fisk. Otroligt aktiv och glupsk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Tror det var som du sa, Mattias, att kulan har säkert dött under natten och så har stjärnan tyckt att det var ett gott litet natt käk!

Men det var lite oroväckande att höra Peter, än så länge så tror jag att de friska fiskarna är för snabba för honom.... Men som sagt man vet aldrig, nu har han kanske fått smak på det godasmiley2.gif

Han har knappt rört sig på tre dagar...smiley11.gif....hahaha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Min Ormsjöstjärna åt upp min Elddvärgkejsare Inattsmiley19.gif

Låt mig säga så mycket som att det är en grön!!!!! (Dyr mat).

Det är det första dödsfallet jag har haft i mitt saltvattens kar, känns lite trist.

En liten fråga: När en salt-fisk dör, brukar färgerna fortfarande vara starka ett par timmar efter att dom har dött??? Jag vet att söt-fiskars färger närmast försvinner strax efter de har dött (många av dom, kanske inte alla) Loriculusen var nämligen knallröd när sjöstjärnan låg och vräke i sig den.

Är lite småförbannad på det lilla aset

/

Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har 2 st stora svarta Ormsjöstjärnor de är ca 45 cm i diameter de har aldrig rört nåt friskt/levande djur , de gröna verkar vara ena riktiga monster

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on"><T><T>

<T>

<TR height="100%" UNABLE="on" width="100%">

<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off">

min ormstjärna klarade giftet utmärkt. två dagar senare när kulan var smält fick stjärnan tag på en eld dvärgkjejsaresom var fult frisk. Då sa jag stop.

Mvh/Markus</TD></TR>

<TR UNABLE="on" hb_tag="1">

<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">

<DIV id=hotbar_promo></DIV></TD></TR></T></T></T></TABLE>

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...