Gå till innehåll

Glasros?


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Fundering...hur? Är ju rädd om rörmasken men overkillar gärna glasrosen...kan man klippa bort appendixet från rörmasken och bara slänga glasrosen eller ska man köra med kokande vatten igen kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som har koll på om man kan klippa bort det ena appendixet till en rörmask? Antar att de är till för att den ska kunna fästa i något typ...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du inte ett bra sätt skulle vara att gräva ned den del av det hela som glasrosen sitter på i sanden för att ta död på den? Borde funka smidigt tycker jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar,kan ju faktiskt lägga den i en liten burk och operera hur mkt jag vill och sedan hälla ut vattnet,skölja av rörmasken och lägga tillbaka i karet. Frågan är väl bara hur pass noga är det att få bort precis allt av rosen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har hört det att om man tar bort änden på röret så bygger masken ett nytt rör och då fäster den även det som finns till hands runt röret, dsv sand

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe...tror och hoppas att jag fick bort allt av den vid operationen. Sen blev den avsköljd i lite mer saltvatten och i lagd i sumpen! Dum som jag var tog jag ju utav mitt färska vatten,kunde ju passat på att byta ut lite av mitt gamla(har ju inte så många liter så att spola bort 1,5L hade ju motsvarat ett 5-8% vattenbyte)smiley2.gif

Givetvis så fick jag idag min Coral propagation bok och det första man slår upp är hur man kan använda glasrosor som ett effektivt filter för näringsexport...nästan så att man ångrade att man spolade ner rosen i toaletten.Nästan.smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...