<<JOHAN>> Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Något har byggt en spiral uppe på levande stenen.ser ut att vara gjord av väv + koralsand från botten.ibland så kommer det ut något maskliknande inne i spiralen med en väldigt läskig mun (som en arm med en hand som ska till att greppa). har bara sett den inne i spiralen så vet ej storleken på den ca 3mm tjock längd okänd har bara sett ca 2cm av den. Har letat om jag kunnat hittat någon bild på liknande "mask" men icke.svårt att för klara men hoppas att någon kan hjälpa mig.he he undrar om någon förstår beskrivningen:snurrig: Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 säker å det ej är ngn rörmask eller liknande..? kort?~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
<<JOHAN>> Postat 5 oktober 2006 Författare Dela Postat 5 oktober 2006 säker å det ej är ngn rörmask eller liknande..? kort?~HenrikHar tyvär ej kunnat fånga den på kort. då den endast kommer ut på natten.men hur många maskar är det som bygger som ett bo? eller ska det funka som ett slags spindel nät, kanske ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 har sett rörmaskar i sand som byggt med ngt som liknar sand+väv, annars med rör i kalk. kan var slingrande i cirklar med.~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
<<JOHAN>> Postat 5 oktober 2006 Författare Dela Postat 5 oktober 2006 har sett rörmaskar i sand som byggt med ngt som liknar sand+väv, annars med rör i kalk. kan var slingrande i cirklar med.~Henriksåg den med ficklampan nu,då rörde den sig utanför spiral byggnaden. men fortafarande så var det bara en del av den som var ute ur levande stenen. ser ganska slät ut förutom längst ut där det der ut som ett gap med grip klor Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Har tyvär ej kunnat fånga den på kort. då den endast kommer ut på natten.men hur många maskar är det som bygger som ett bo? eller ska det funka som ett slags spindel nät' date=' kanske ?[/quote']hej! jag har samma som dig på mina stenar men jag har inget namn på dom tyvärr. det är som ett spindel nät den skickar ut som är klippigt, har sett att det fastnar saker i det ibland och då drar den tillbaka nätet in i spriralen igen för att äta. dom kan vara rätt jobbiga ibland då detta klet lossnar och sätter sig i korallerna runt omkring. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
<<JOHAN>> Postat 6 oktober 2006 Författare Dela Postat 6 oktober 2006 hej! jag har samma som dig på mina stenar men jag har inget namn på dom tyvärr. det är som ett spindel nät den skickar ut som är klippigt, har sett att det fastnar saker i det ibland och då drar den tillbaka nätet in i spriralen igen för att äta. dom kan vara rätt jobbiga ibland då detta klet lossnar och sätter sig i korallerna runt omkring.vet du om det är bra att ha denna i akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Hultis Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 vet du om det är bra att ha denna i akvariet?inte en aning.. men nån nytta gör dom säkert, dom finns nog av en anledning? men dom kan bli störande för koraller m.m. och för en annan som måste städa bort skiten efter dom. hur man skulle ta bort nämner jag inte här iallafall. hehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.