Gå till innehåll

Hur Långa rör ner i sumpen.


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej ! har nu idag gjort mitt första våt test i karet och allt funka bra med standpipe mm, förutomatt när vattnet som kommer ut i sumpen ifrån huvudkaret har det en tendenstill att komma ut som stora bubblor som åker upp till ytan och gör oljud (plaskande)..

Kan det vara rören som går för långt ner i sumpen ? "går enda ner till botten och svänger av med en 45 graders vinkel".

Och 45 graders mynningen ligger ca 270mm under vattenytan i sumpen.

Kommer lite bilder på allt i nästa vecka när skummaren oxo kommit på plats.

/MvH Addonic

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte det hjälper om du höjer det jag har gjort för att bli av med detta är att sätta på en kulventil å strypa flödet lite så minska bubblorna

__________________

Jag stöder min lokala webbshop

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar för tipset. Typiskt bara att det skulle vara den dyraste pvc detaljen som skulle vara lösningen på det hela. :o)

/Addonic

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns kanske nån annan som har en bätre å billigare alternativ för den är inte billig.

Vad händer om du låter röret sluta precis vid vattenytan ?

Då borde ju luftbubblorna försvina innan dom går ner i vattnet kanske bara en ren gissning

__________________

Jag stöder min lokala webbshop

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad händer om man gör ett "vattenlås" genom att låta röret svänga upp igen under ytan? borde inte vattnet i låset hindra luften och bara vatten kommer av självtrycket ut i sumpen? eller blir det bara ett större tryck med större blurp ljud som följd?

__________________

/Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

NoName, tror inte riktigtpå din idé, luften måste ju komma ut nånstans. En tanke är ju isf att istället korta av röret så att kröken ligger med halva över o halva under ytan, då kommer luften att kunna komma ut utan att orsaka bubblor. Bara en tanke. smiley16.gif

__________________

Nyfikenhet är till för att tillfredställas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller kanske vinkla av röret(30-45 grader)som kommer in i sumpen så att ytloppet hamnar i vattennivå. (? om alla förstår vad jag menar)

/Simon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...