Gå till innehåll

skummare


Guest Gäst

Rekommenderade inlägg

Hej allihop, Efter att ha pysslat lite med sötvatten tänkte jag nu börja med saltvatten. Tänkte höra lite om skummare till ett 150 l kar. Kan man bygga en sådan själv som fungerar bra eller är det inte ens lönt att försöka? Vore tacksam om någon har en ritning(helst på svenska) de vill dela med sig av?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lönt att försöka är det ju alltid men om det blir lönsamt är ju en annan sak...smiley2.gif Med tanke på att dom enklaste skummarna kostar ett par hundralappar beror det ju på vad du har tänkt ha i karet...

på 150L är du ju ganska begränsad, ett större kar inbjuder ju till större möjligheter... Något som iallfall jag skulle betänka innan jag drog igång ett projekt med att bygga själv.. Lycka till smiley1.gif

__________________

/Mvh Johnny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kollade min kartong jag gav 375:- sedan här i örebro för ca 6-7 mån då jag körde ett 112 l i en dryg mån, så det borde finnas finnas billigare på nätet ! men eftersom simonstorp har dom så kan ju alla zoo/akvarium butiker i princip ta hem dom heller har jag fel ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...