Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Då jag inte är nöjd med min befintliga lösning, så har jag börjat skissa på en ny sump Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Nu blev bilden lite liten.Kom gärna med några synpunkter på vad kan göras bättre eller om jag har gjort något helt galet. Jag tänker beställa/bygga om 2 veckor så det finns fortfarande tid att göra nåt.MVH Simon Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Va i svåraste laget att försöka tyda den där texten...__________________Do not walk behind me, for I may not lead. Do not walk ahead of me, for I may not follow. Do not walk beside me, either, just leave me alone. Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Har försökt göra bilden något tydligare, måtten är ju inte så viktiga, men princippen är den ok? Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 jo verkar okey jag själv har en liknande den på framsidan här https://www.saltvattensguiden.se/images/sumpskiss.gif Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 zippo: har du någon bild på din sump så man får se hur den där ritningen blir i verkligheten? Hade nämligen också tänkt bygga en efter den principen.__________________Do not walk behind me, for I may not lead. Do not walk ahead of me, for I may not follow. Do not walk beside me, either, just leave me alone. Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Inte jag som gjort skissen Men här har du hela artikeln med text: https://www.saltvattensguiden.se/artikel_visa2.asp?NR=197& ;KAPITEL=Bygg%20ditt%20egna...__________________Do not walk behind me, for I may not lead. Do not walk ahead of me, for I may not follow. Do not walk beside me, either, just leave me alone. Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 Jag funderade dock på om man skulle sätta upp en skiljevägg framför "G" för att förhindra att returpumpen pumpar upp hela sumpen om det skulle bli stop i ytavrinningen av någon anledning.__________________Do not walk behind me, for I may not lead. Do not walk ahead of me, for I may not follow. Do not walk beside me, either, just leave me alone. Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="95%" align=center><T><TR><TD class=bold>zippo skrev:<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=1 width="100%" bgColor=#999999><T><TR><TD><TABLE cellSpacing=0 cellPadding=2 width="100%" bgColor=#ffffff><T><TR><TD class=text>jo verkar okey jag själv har en liknande den på framsidan här https://www.saltvattensguiden.se/images/sumpskiss.gif</TD></TR></T></TABLE></TD></TR></T></TABLE></TD></TR></T></TABLE>Samma här.. identisk... på 120L__________________/Mvh Johnny Citera
Guest Gäst Postat 9 april 2004 Postat 9 april 2004 han kanske menade mig "många mickar" nej har ingen bild men i princip det enda som skiljer på min är att jag har bara en 15 cm hög glaskant till sista returpump facket, men har nuinsett att 40 cm hög & 40 cm bred är ett bra universial mått på sump sedan längden kan man tatill så lång man villoch har plats för. ska bygga om min sump igen kanske bygga i plexi istället även flytta ut refugume'n helt till ett eget kar som kopplas innan sumpen hmm mycket baljor blir det :-)min är just nu förövrig på 140L 70x50x40 Lxhxb Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.